گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

ترور فخری زاده و حرف های باور نکردنی وزیر اطلاعات

ترور فخری زاده و حرف های باور نکردنی وزیر اطلاعات



15‏/02‏/2021

"حجت الاسلام علوی: ۵ روز قبل از ترور شهید فخری زاده مکان ترور را می‌دانستیم.... دو ماه قبل به آنها گفته بودیم که دشمنان در این منطقه کار اطلاعاتی انجام داده‌اند و می‌خواهند عملیات انجام دهند اما باز برخی شروع به انتقاد کردند که چرا وزارت اطلاعات محل و زمان اقدام تروریستی می‌دانستند و جلوی این حرکت را نگرفتند. ما کی گفتیم چه زمانی این کار تروریستی انجام می‌شود. ما فقط تنها به آنها اعلام کردیم که چه محل‌هایی مورد هدف آنها برای انجام عملیات شأن هست. ۵ روز قبل از ترور شهید فخری زاده مکان ترور را می‌دانستیم. فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود بخاطر همین نتوانستیم جلوی ترور را بگیریم..."

چرا وقتی که فرد مظنون در ایران بوده چون او از اعضای نیروهای مسلح بوده بخاطر همین نتوانستند جلوی ترور را بگیرند وگذاشتند که این فرد ترور را سازماندهی کند و فرار کند و حالا او را تحت تعقیب قرار داده اند؟ چرا گذاشتند تا او فرار کند؟ به عبارت دیگر اگر کسی عضو نیروهای مسلح باشد آزاد است تا هر کاری دوست داشت انجام بدهد؟ چرا او را ممنوع الخروج نکردند؟ مگر این فرد از کروبی و میرحسین موسوی مهمتر بوده است که آنها در بازداشت خانگی هستند؟! حرف های وزیر اطلاعات گواه آن است که حکومت ایران تمایل داشته است که این ترور اتفاق بیافتد و برای وقوع آن اگر همکاری نکرده باشد لااقل برای ممانعت از وقوع آن هیچ کاری نکرده است. از این ردیف توطئه های ترور می توان به ترور کندی در آمریکا، اولاف پالمه در سوئد و ... اشاره کرد. داستان آقای وزیر اطلاعات حتی برای خودش نیز مضحک است.


فرد موثر در ترور شهید فخری‌زاده، اخراجی نیروهای مسلح بود

16-Feb-21

ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که فرد مورد ادعای وزیر اطلاعات که در ترور فخری‌زاده نقش داشته، در سال ۹۳ در حال آموزش بوده و در همان سال به دلیل مشکلات اخلاقی و اعتیاد اخراج شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای توضیحاتی را در خصوص ادعای وزیر اطلاعات درباره یکی از عناصر موثر در به شهادت رساندن شهید فخری‌زاده ارائه داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«به دنبال اظهارات و ادعای اخیر حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات پیرامون مداخله یکی از کارکنان نیروهای مسلح در دست داشتن ترور و به شهادت رساندن دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید بزرگوار محسن فخری‌زاده، مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌دارد اولاً فرد مورد ادعای وزیر اطلاعات در سال ۹۳ در حال آموزش بوده است و در همان سال به دلیل مشکلات اخلاقی و اعتیاد اخراج گردیده است.

ثانیاً عضویت فرد مورد ادعا قطعی نبوده و روال نیروهای مسلح این‌گونه است که ارزیابی‌های حین آموزش، یکی از عوامل اصلی قطعیت در عضویت بوده که نامبرده به دلیل وجود مشکل اخلاقی و اعتیاد، به عضویت رسمی درنیامده و در حین آموزش اخراج گردیده است.

ثالثاً وزیر اطلاعات حتماً می‌داند که وفق قوانین و مقررات، افراد اخراجی از نیروهای مسلح از جمله فرد مورد ادعای ایشان پس از اخراج در سال ۹۳ با نیروهای مسلح به طور کامل قطع ارتباط نموده و فاقد هویت نظامی می‌باشد به همین دلیل جرم امنیتی وی همانند سایر آحاد جامعه در حیطه مأموریت و مسئولیت وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد.

لذا انتظار می‌رفت وزیر محترم اطلاعات در اظهارات رسانه‌ای خود آن هم در پخش زنده، دقت بیشتری می‌نمود که بهانه‌ای به دست دشمنان جنایتکار نظام همچون آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی نمی‌داد و از جایگاه خطیر وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) و شأن نیروهای مسلح مراقبت می‌کرد»

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد