گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

آیا می دانید که زن رئیس جمهور برای فرانسه چقدر هزینه دارد!؟

سه شنبه‏، 18‏ ژوئیه‏ 2023

دیوان محاسبات فرانسه اطلاعاتی در مورد هزینه نگهداری بریژیت ماکرون  زن رئیس جمهور فرانسه در سال 2022 منتشر کرده است که این هزینه ها بالغ بر 315 هزار یورو بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش دیوان محاسبات فرانسه، همراهی شوهرش در جریان رویدادهای بین المللی، دیدار با فرانسوی هایی که خواهان ارتباط با زن رئیس جمهور هستند، شرکت در پذیرایی های رسمی در کاخ الیزه و همچنین مشارکت در پروژه های اجتماعی و فرهنگی از جمله وظایف همسر رئیس جمهور است.

سفرهای بریژیت ماکرون موارد اصلی هزینه ها هستند. در سال 2022، او 30 سفر رسمی انجام داد: 14 سفر خارجی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، و 16 سفر مستقل در اطراف منطقه شهری.

همسر ماکرون نیز چهار دستیار دارد که حق الزحمه آنها شامل هزینه نگهداری بانوی اول می شود.

خاطرنشان می شود که تعدادی از هزینه های مربوط به بریژیت ماکرون با رئیس جمهور مشترک است، از جمله تامین امنیت توسط گروه امنیتی ریاست جمهوری.

کل مبلغ نگهداری بانوی اول که در سال 2022 به 315808 یورو افزایش یافت، 0.28 درصد از بودجه دفتر ریاست جمهوری است. در سال 2021، 292454 یورو برای این نیازها هزینه شده است.

این مبلغ اما شامل هزینه لباس های بریژیت ماکرون و همچنین خدمات آرایشگران و آرایشگران نمی شود. همانطور که کانال BFMTV اشاره می کند، خانه های مد اغلب لباس های بانوی اول را به صورت رایگان ارائه می دهند. به عنوان مثال، برند لویی ویتون از ابتدای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2017، لباس هایی را برای بریژیت ماکرون ارائه کرده است.

در ماه ژوئیه، بیلد گزارش داد که این کشور بیش از 136 هزار یورو برای خدمات آرایشگر برای آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه در سال 2022، هزینه کرده است، که او را در میان تمام وزرای آلمانی برای هزینه های مربوط به ظاهر متمایز می کند. علاوه بر این، گفته می شود که آرایشگر بربوک مبلغ ثابتی معادل 8925 یورو در ماه (شامل مالیات بر ارزش افزوده) دریافت کرده است.

در مجموع، آلمان از اول ژانویه تا 20 ژوئن سال جاری بالغ بر 452 هزار یورو برای خدمات آرایشگران برای وزرای این کشور هزینه کرده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد