گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.
گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

گزیدۀ اخبار و تحلیل های روز

توماس جفرسن: اگر دولتها از مردم بترسند دمکراسی است و اگر مردم از دولتها بترسند دیکتاتوری است.

بعد از حمله وحشیانه ارتش آمریکا به یمن ، اشگ تمساح روسیه و چین برای یمن

بعد از آنکه شورای ضد امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را تصویب کرد ومجوز تجاوز نظامی ارتش وحشی تروریست های آمریکایی و نوکرانش به یمن را صادر کرد صبح امروز ارتش تروریست آمریکا و انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند و بحرین از ساعتی پیش در حمایت از جنایت‌های رژیم اسرائیل به اهدافی در استان‌های صنعاء، الحدیده، صعده و حجه در یمن حمله هوایی کرده‌اند. اما جالب اینجاست که وزارتخانه‌های امور خارجه روسیه و چین که چند روز پیش امضای تأیید آنها پای پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای ضد امنیت سازمان ملل مبنی بر محکوم کردن عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ قرار دارد! ضمن ابراز نگرانی از حملات هوایی به یمن، گفتند که این اقدام باعث تشدید تنش در منطقه غرب آسیا می‌شود (این کشورهای روسیه و چین که شریک دزد و رفیق قافله هستند همان هایی هستند که در موضوع جزائر ایرانی در خلیج فارس جانب اعراب را گرفتند و بشدت فرصت طلب و بی وجدان هستند.)

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس در بامداد جمعه به اهدافی در یمن با واکنش تند(!؟ ما دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟) روسیه و چین همراه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «حملات آمریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه‌های شورای امنیت و بی‌توجهی کامل به قوانین بین‌المللی است که منجر به تشدید تنش در منطقه می‌شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه چین نیز تصریح کرد: «ما نگران تشدید تنش‌ها در دریای سرخ هستیم و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند».

در این بیانیه ضمن اشاره به آمادگی چین برای تداوم تماس‌ها با همه طرف‌ها برای آرام کردن اوضاع در دریای سرخ، آمده است: «ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش در دریای سرخ باشیم زیرا این امر بر تجارت جهانی تأثیر منفی می‌گذارد».

پیش از این، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا ادعا کرد: «ما بامداد امروز با بیش از ۱۰۰ موشک هدایت‌شونده از هوا و دریا به ۶۰ هدف در ۱۶ پایگاه شبه‌نظامیان حوثی حمله کردیم». (جزئیات بیشتر)

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز گفت که حمله مشترک آمریکا و انگلیس متجاوزانه است و به زودی این کشورها پاسخ این تجاوز را خواهند گرفت.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز جمعه دو نشست جداگانه درباره تحولات غزه و تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن برگزار خواهد کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد